• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

UC kreditscore förändring och samlingslån chanser

Whatever

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
13 Januari 2020
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej!

Går det sänka UC kreditscore från 5,8% till 4% inom en månad tro?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gaston

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
921
Mottagna reaktioner
507
Poäng
577
Absolut, men det beror helt på vilka förutsättningar du har och möjligheter att till exempel betala ner krediter (vilken brukar kunna ge rejäl effekt).
 

Lånhajen

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
17 Augusti 2023
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Ja, om du betalar av på krediter och om någon ff går ut. Enklare om du skriver dina förutsättningar.
 

Whatever

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
13 Januari 2020
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Absolut, men det beror helt på vilka förutsättningar du har och möjligheter att till exempel betala ner krediter (vilken brukar kunna ge rejäl effekt).
Det kommer inte försvinna mer ff och kommer ej betala av nån kredit heller. Kan det sjunka så bara för att man betalar sina skulder i tid?
 

Whatever

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
13 Januari 2020
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Absolut, men det beror helt på vilka förutsättningar du har och möjligheter att till exempel betala ner krediter (vilken brukar kunna ge rejäl effekt).
Tänkte slänga samlingslån ansökan via Lendo men är rädd eftersom jag är ganska högbelånad. Jag får säga att det handlar om natt och dag liv om jag skulle få den. Det är sista chansen att rädda mig här! Vi får se vad ni tycker:

UC 5,8%
2ff, sista halv år sedan
361k inkomst
119k underskott
1 087 000 belåning, 3 blanco, 5 kontokredit

Skulle söka 250 000. Vad tycker ni?
 
Senast ändrad:

Lånhajen

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
17 Augusti 2023
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Tänkte slänga ansökan via Lendo men är rädd eftersom jag är ganska högbelånad. Jag får säga att det handlar om natt och dag liv om jag skulle få den. Det är sista chansen att rädda mig här! Vi får se vad ni tycker:

UC 5,8%
2ff, sista halv år sedan
361k inkomst
119k underskott
1 087 000 belåning, 3 blanco, 5 kontokredit

Skulle söka 250 000. Vad tycker ni?

Hur ser ditt Bisnodebetyg ut? Har du högt betyg där kan du ta ett lån från Wästgöta och betala ner dina krediter+något på uc för att förbättra betyget. Du är högt belånad så viktigt att du fyller i samla lån. Ett annat tips är att kolla med din bank+övriga storbanker.
 

Whatever

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
13 Januari 2020
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hur ser ditt Bisnodebetyg ut? Har du högt betyg där kan du ta ett lån från Wästgöta och betala ner dina krediter+något på uc för att förbättra betyget. Du är högt belånad så viktigt att du fyller i samla lån. Ett annat tips är att kolla med din bank+övriga storbanker.
Tror Bisnode är svag 2:a. Tycker du inte Lendo skulle funka?
 

Whatever

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
13 Januari 2020
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hur ser ditt Bisnodebetyg ut? Har du högt betyg där kan du ta ett lån från Wästgöta och betala ner dina krediter+något på uc för att förbättra betyget. Du är högt belånad så viktigt att du fyller i samla lån. Ett annat tips är att kolla med din bank+övriga storbanker.
Jag ligger såpass illa att jag bryr mig inte om räntan, jag bara måste få lånen...fuck my life.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 888
Mottagna reaktioner
1 655
Poäng
1 117
Tänkte slänga samlingslån ansökan via Lendo men är rädd eftersom jag är ganska högbelånad. Jag får säga att det handlar om natt och dag liv om jag skulle få den. Det är sista chansen att rädda mig här! Vi får se vad ni tycker:

UC 5,8%
2ff, sista halv år sedan
361k inkomst
119k underskott
1 087 000 belåning, 3 blanco, 5 kontokredit

Skulle söka 250 000. Vad tycker ni?
Hade inte vågat offra en UC om de inte är absolut panik. Bankerna har blivit otroligt mycket tightare när räntan har stigit.

Det du ska försöka göra är att amortera ner synlig kontokredit på uc och bli av med dom 2 sista UC förfrågorna för att bli beviljad lån.
Dels så säkerställer/ökar chanserna orderntligt att du att du blir beviljad, dels så säkerställer du att du får bästa möjliga räntan under rådande förutsättningar.

Chansar du och blir nekad så får du tänka på att du måste förmodligen vänta 12 månader till innan du har en chans. Att gå från 2 till 3 FF med en färsk gör chanserna otroligt mycket sämre i detta läge.

Rekommenderar dock att jämka för 2024 om du inte redan gör det. Fönstret att skicka in för jämkning hos skatteverket stänger om 4 dagar.
 
Senast ändrad:

Whatever

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
13 Januari 2020
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hur ser ditt Bisnodebetyg ut? Har du högt betyg där kan du ta ett lån från Wästgöta och betala ner dina krediter+något på uc för att förbättra betyget. Du är högt belånad så viktigt att du fyller i samla lån. Ett annat tips är att kolla med din bank+övriga storbanker.
Påverkas kreditscore också utav förfrågningar som syns inte på upplysningen?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp